Co zažene podzimní chmury?

Pro někoho je podzim doba barevné krásy, kdy může dělat nádherné dekorace z chryzantém a tisů, sbírat kaštany, žaludy, jeřabiny a listí. Prostě si hrát a užívat si období plné barev.

No, a pro jiné to je doba dešťů, chladu, zatažené oblohy s pramálo sluníčkem a velkými depresemi, kdy málem ani nevyleze z postele.
Přiznám se, že jsem vždy patřila spíše k té druhé skupině, ale už pár měsíců se snažím myslet pozitivně a vidět svět optimističtěji. Dokud svítí slunce a já se mohu vyhřívat (jako bych do sebe to teplo vstřebávala), tak je mi hej, ale jakmile se obloha zatáhne do pošmurné šedivé barvy a k tomu začne pršet, tak si připadám jako bez síly.

Co zažene podzimní chmury?
Naštěstí mám své osvědčené "povzbuzováky", které mě nikdy nezklamou...

Čaj, čaj a zase čaj

Já miluju čaje na různé způsoby, proto si často vařím zelený, ovocný a bylinkový, ale to je o mě známo, proto mi také každá dává či posílá na ochutnání nějaké pytlíčky s čaji a já jsem za to vděčná. Dokážou mě vždy dodat energii a prohřát mi duši. Někdy si do ovocných čajů přikápnu na "vylepšení" pár kapek griotky nebo ovocných vodek a je mi krásně. Čaj mě vždy povzbudí, prohřeje a pořádně nakopne!

Hovězí vývar

Někdo sice dává přednost slepičímu, drůbežímu nebo zeleninovému vývaru, ale mě nejvíce chutná právě hovězí. Zahřeje a já si pochutnám. A ten z bujónu není nic moc, lepší je prostě uvařit hovězí maso, to je pak ten nejlepší vývar. Jeho hnědo-zlatou barvičku vyhledávám s velkou láskou, jakmile venku prochladnu nebo zmoknu, protože mě jako dobrý přítel dokáže vždy povzbudit a zlepšit náladu.

Obklopit se barvami

Zapomeňte na černou a šedou a raději si vyberte žlutou, oranžovou nebo zelenou, prostě něco co připomene léto. A nemám na mysli oblečení, ale hlavně výzdobu pokoje. Barvy vám mohou velmi dobře zvednout náladu a přinést radost.
Já jsem si třeba koncem září obarvila vlasy na červeno a hned jsem se cítila lépe. Takže i změna je skvělý povzbuzovák.

Květiny všeho druhu

Je jedno zda si pořídíte novou pokojovku, květinový košík na balkon, nebo řezanou kytici do vázy, ale hlavně se jimi obklopte. Ale nejdůležitější je, nespoléhat se, že vám kytici někdo koupí, to byste se taky nemuseli dočkat nikdy.
Květiny si prostě kupuji sama a přináší mi taktéž obrovskou radost. V pokoji mám dvou květinovou polici, kde jsou africké fialky, břečťany a kaktusy. Ve váze pak nejčastěji a nejraději mám žluté chryzantémy, které prostě miluju. Jsou jako sluníčka, co prosvítí nejen celý pokoj, ale i chmurnou náladu.

Hlavně pohoda, klid a teplo

Na stres a depku platí klid, pohoda a teploučko. Když je ošklivě, tak se zachumlejte do oblíbené deky a pijte teplý čaj, knihomilové (jako jsem třeba já) ať sáhnou po pěkné knize a nálada se vrátí velmi brzy. Ani vana s voňavou koupelí a svíčky není špatný nápad. To se pak nechce unášet fantazií a pořádně se zasněte. I to zlepší celý den.

Tak tohle jsou mé osvědčené "povzbuzováky", co zaženou chmury podzimu. Jaké máte vy? Jak bojujete se sychravým počasím?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kreslím lebku

Kytička haiku o lásce