Jak jsem vyráběla modrý TARDIS zápisník

Hodně lidí to už delší dobu tušila, někteří to také věděli, ale je to tak... jsem praštěný magor! Modrou sice moc nemusím, ale do Doctorovi modré budky TARDIS jsem se zamilovala na první pohled. Já prostě seriál Doctor Who (česky Pán času) zbožňuji a pomalu, ale jistě se obklopuji modrými budkami na všem, co se jen dá udělat. Dokonce se chystám někdy v budoucnu vytvořit také svou vlastní modrou telefonní budku... třeba se ty dvěře jednou otevřou...
     Zápisník jsem ovšem nedělala pro sebe, ale pro svou dopisní přítelkyni Maglaiz jako opožděný dárek k jmeninám. Původně jsem jí ho chtěla předat osobně na srazu, ale nikam jsem nakonec nejela, takže jsem jí ho poslala poštou jako překvapení.


A kdyby náhodou si ho chtěl někdo udělat, tak to vážně není nic těžkého. Určitě si najdete i jiný způsob výroby, ale já ho dělala ze čtvrtky, přestože původně má být kožený. Taková levnější varianta. :-)
Inspirace hledána zde a zde.

Co potřebujete:
- sešit s tvrdými deskami (já použila velikost A5)
- čtvrtku (tvrdý papír)
- tužku a pravítko
- nůžky, popřípadě nůž
- modrou barvu (např. tempery) a štětec
- lepidlo (např. Herkules)
- tenký černý fix

Vezme si nějaký sešit s tvrdými deskami a pořádně si ho přeměříte - výšku, šířku i hloubku. Počítejte s malou vůlí na lepení. Vážně měřte pořádně a ne jako já, která jsem to dělala tak trochu od oka.


Na čtvrtku jsem si přenesla rozměry, v půlce dvakrát přehnula na boční stranu sešitu a vyměřila si okna, vyřízla. Pod okna jsem si střihla obdélník, který později pod ně podložím.
(Klidně si podlepte každé okno zvlášť, ale vcelku je to o dost snazší.)
 Jako barvu na nátěr jsem používala tempery naředěné vodou. Až si zvolíte ten správný odstín, mě se úplně nepovedl, tak začněte natírat.
 Natřete obdélník pod okna i hlavní část obalu. Pak nechte pořádně zaschnout.

 Po uschnutí natřete z rubu (zespoda na nenatřenou část) okolo oken a podložte obdélníkem. Přimáčknout, hlavně neopatlat (jako já) a nechat pořádně přilepit.
No a pak už zbývá jen nalepit na desky sešitu, pokud jste dobře měřili, tak vám to vyjde přesně.
Po zaschnutí ještě dokončete tenkou černou fixou rámy oken a dveře. No a je hotovo.
(Jen pokud se nechcete pořád barvit na modro, tak doporučuji použít "igelitový" obal na sešity.)
 
Hotovo a vůbec to nebylo těžké. :-)
Vytvořeno 25. července 2014

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kapka vody ve verších

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)

Tvořím náušnice