Dýňová káva

Vím, že je ještě srpen a teploty stoupají nad třicet stupňů, ale už vyhlížím podzim, a tak si pochutnávám na dobrotách z dýně. Polévku tu už máte, ale též mám ráda dýňový kuskus nebo dýňové sušenky.
Během několika dní, kdy se teploty pohybovaly v přiměřených hodnotách, jsem si dělala dýňovou kávu. Na podzim, když je už chladno, je výborná horká, ale teď v létě si ji dělám jen vlažnou. Zkusila jsem udělat variantu s ledem a byla dobrá, ale teplá dýňová káva je prostě lepší. :-)


Dýňová káva
Receptů na dýňové latté či jinou kávu najdete na internetu spoustu, já narazila na Dýňová káva s kořením a vypadala jednoduše, tak jsem ji zkusila a moc si pochutnala.
Kdo mě zná, ví, že si recepty ráda upravuji podle svého, takže jsem udělala několik úprav. V podstatě si uvařím kávu do hrnku a na plotně si připravím dýňové mléko s kořením, které pak přileji ke kávě. Můžete se tedy držet původního receptu, nebo to dělat podle mého.

Co potřebujeme:
100 - 200 ml mléka (záleží na tom, kolik porcí chcete, nebo v jak velkém hrnku si děláte kafe)
2 lžičky dýňového pyré
2 hřebíčky
1 hvězdička badyánu
půl lžičky skořice

uvařená káva
cukr (pokud sladíte)

Postup:
- Do kastrůlku nalijeme mléko a zamícháme do něj dvě lžičky dýňového pyré. Přidáme koření a dáme mléko pozvolna ohřát. Občas zamícháme, aby se mléko nechytlo na dno. Přivedeme k varu a vypneme. Necháme chvíli odstát, aby se koření hezky rozvonělo. Po pár minutách přecedíme.

- Mezitím si připravíme kávu dle chuti. Může to být espresso, instantní káva nebo třeba „turek“. Já si připravuji „turka“, kterého po chvilce přecedím, aby mi v kávě neplaval lógr. :-) (Pokud tento odstavec čte nějaký barista, tak snad mě nebude chtít ukamenovat.)

- Kávu, kterou máme tak do dvou třetin hrnku, dolijeme dýňovým mlékem a můžeme si pochutnat na kávě.

(Tady jsem do kávy dala víc mléka, takže je světlejší.)

Poznámka:
- Dýňové pyré si připravuji tak, že z dýně hokaido odstraním semena a uvařím ji v hrnci s trochou vody. Vařím ji asi 15 – 20 minut. Pak uvařenou dýni rozmixuji a mám dýňové pyré.
Z jedné dýně je docela dost pyré, takže pokud nechcete pít hodně dýňové kávy, tak je dobré pyré použít i jinak, třeba do sušenek. Já si trochu pyré dala stranou, když jsem vařila dýňovou polévku. Samotné dýňové pyré je dobré zavřít do krabičky a v lednici vydrží bez problému několik dní.

Tip na chladný podzim:
Tohle dýňové „mléko“, které jsem použila do kávy, jde přilít do kakaa nebo čokolády. Navrch dát trochu šlehačky a posypat skořicí. To je taky lahůdka. :-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kreslím lebku

Kytička haiku o lásce

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)