Ze života studentky školy čar a kouzel v Bradavicích

Na konci pátého ročníku jsem měla jako jednu z esejí napsat divadelní hru ve verších. Nikdy jsem nenapsala divadelní hru, natož veršovanou, a tak na poslední chvíli vzniklo cosi podivného. :-)


Ze života studentky školy čar a kouzel v Bradavicích
tragikomedie o čtyřech dějstvích

pro studenty vstup zdarma

Postavy:
Vypravěč
Cesmína: studentka, ta co všechno odkládá
Daffodila: havraspárská spolužačka
sova Časnačaj
řasokoule - plave ve sklenici na stole v pokoji
hlas Múzy
další studenti pohybující se okolo


První dějství
lenošení v pokoji

                    Vypravěč:
Velká část roku utekla,
jako voda se rychle převalila,
studentka ještě ani nehekla,
s radostí se po nocích bavila.

Závěrečné eseje jsou na stole,
jako karty je profesoři rozdali,
studenti se mají oddat škole,
aby nějaké výsledky podaly.


                    Cesmína:
Zadání esejí je snadné a lehké,
proč se hned namáhat,
když se mohu hře oddávat,
času je dost, dám si kafe velké.

Nohy na stůl hodím a čekám,
co důležitějšího se objeví,
zábava se vždy projeví,
po každé se nakonec vysekám.


                    sova Časnačaj:
Psaní nosím rád,
huhůhůhů huhůhů,
huhú hú huhú.


                    Cesmína:
Copak mi to neseš?
Na vzkaz mi už odepsala?
Zrní jsem tu trochu rozsypala
tak se hezky nazobeš.

Daff je venku na trávníku,
hned za ní poběžím,
zazpíváme si ke věžím,
podíváme se ke skleníku.


Druhé dějství
o chvíli později, venku u hradu

                    Vypravěč:
Místo psaní esejí,
venku vyvádí všechno možné,
učení je pro ně přání zbožné,
učebnice obcházejí.


                    Cesmína:
Támhle famfrpál trénují,
já mám nohy hozené na dece,
nebudu se namáhat přece,
květiny kolem krásně bují.


                    Daffodila:
Už máš eseje napsané?
Já mám hotovo a padla,
užívám si svého volna.


                    Cesmína:
Klid a nohy v teple,
ještě jsem ani nezačala
a už jsem se unavila.


                    Daffodila:
Již není moc času,
kdy se pustíš do psaní?
Čekáš snad na spásu?


                    Cesmína:
Celý týden, to je jako století.
Čekám, až mě múza políbí,
v mých snech se proletí.


                    Daffodila:
Nemůžeš to odkládat,
týden uteče jako voda
a ty se budeš proklínat.


                    Cesmína:
Zadání esejí na stole leží,
pergameny řasokoule hlídá,
snad brzy zafouká vítr svěží.
Poběž, dobrodružství nás vítá.


                    Vypravěč:
Eseje pustí k vodě,
vstříc hře a zábavě se vydají,
snad se správnou cestou dají,
jen aby nebylo pozdě.


Třetí dějství
o týden později, v pokoji

                    Vypravěč:
Je neděle, ještě není hotová,
eseje psát ani nezačala,
na poslední chvíli odkládala,
zmateně se pokojem motá.


                    Cesmína:
Co mám psát dřív?
Co teď dělat s tím?
Odkládat byla chyba, vím.

Kdo se chce nyní válet,
když mu termín hoří,
možná mě učení umoří.


                    Daffodila:
Slzy z očí rychle setři,
hned chmury zažeň,
nadechni se, uhas žízeň
do práce se dej na tři.


                    Cesmína:
Pergameny kolem sebe hážu,
písmenky je všechny zaplním,
že na to mám, všem ukážu.


Čtvrté dějství
o chvíli později

                    Vypravěč:
Sedí, kouká,
brk si okusuje,
nic nedělá,
z okna svět pozoruje.


                    Cesmína:
Ani písmenko jsem nevypotila,
pergameny prázdné jsou,
proč polapit myšlenky nejdou,
múza mě zřejmě nadobro opustila.


                    řasokoule:
Jednou jsem dole,
pak plavu na hladině,
bubli bububli.


                    Cesmína:
Příště začnu dřív
a budu pekelně dřít...


                    hlas Múzy:
To už jsem slyšela tisíckrát
a každou neděli je to stejné,
změnit se je zřejmě nemožné,
hlavně to napiš i tentokrát.


                    Cesmína:
Dívám se na řasokouli,
jak si plave, po dně se koulí,
múza mě rychle políbí,
naději, že to stihnu, posílí.


                    sova Časnačaj:
Huhů hú huhů,
donesl jsem vzkaz od Daff,
huhů hú huhů.


                    Cesmína:
Vydrž ještě chvilku,
něco si zatím sezobni,
do misky zase nekopni.

Poslední tečku za větou
a mám esej hotovou,
třikrát hurá zavolám,
za dobrý konec duši dám.

Daff se ptá,
zda už esej mám,
dobře mě zná,
odpověď jí rychle dám.


                    Vypravěč:
Děkuji vám za pozornost,
tragikomedie je u konce,
jen neslyším žádné zvonce...


Závěrečná esej byla sepsána pod mým kouzelnickým jménem Cesmína Hardy. Jména postav jsou náhodná a nemají nic společného se skutečnými lidmi. :-D

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kapka vody ve verších

Kytička haiku o lásce

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)