Domácí nanuky

Horko je hrůza, a sama jsem zvědavá, zda tohle léto přežiji, nějak to na mě víc dopadá než jindy. Ale dost fňukání, je třeba se ochladit... tak si udělám domácí nanuky s ovocem. Ještě jsem je nezkoušela, dokonce jsem si šla pro radu k Narcisce, která je loni dělala. Na internetu je receptů hodně, tak jsem se trochu inspirovala. :-)


     Formičky na nanuky jsem kupovala v Pepcu, ale jsou dost velké a na první pokus jsem je příliš nenaplnila, abych věděla, jak z nich nanuky půjdou ven. Šlo to dobře, jen je musela trochu zvenku "zahřát" dlaní, ale povedlo se a meruňkové nanuky jsou na světě. K tomu jsem udělala ještě melounové "nanučky" ve formičce na led, jsou to takové ledové bonbóny do pusy, kde se rychle rozpouští. :-D
     Množství neudávám, protože formy na nanuky jsou různě velké, navíc i já to dělám od oka podle své chuti. Ovoce je sladké dost, takže já osobně jsem nanuky dělala bez cukru a jsou boží.


Meruňkové nanuky
Potřebujeme:
- meruňky
- tvaroh
- jogurt
- cukr (podle chuti, já dělala bez cukru a bylo to skvělé)

Postup:
Vypeckujeme meruňky a rozmixujeme tyčovým mixérem. Tuto ovocnou tekutinu (hmotu) nandáme do mísy, přidáme půl na půl jogurt a tvaroh, popřípadě trochu cukru podle chuti. Vše lžící pořádně promícháme. Nandáme do formiček na nanuky a necháme zmrznout v mrazáku.



Melounové nanučky
Potřebujeme:
- meloun
- jogurt
- cukr (podle chuti)

Postup:
Vychlazený meloun zbavíme pecek (nebo to jsou jadérky?) a nakrájíme na kousky. Kousky melounu dáme do mixéru, přidáme jogurt a popřípadě cukr, vše rozmixujeme. Bude to docela řídké, jelikož meloun je vodnatý. Poté nalijeme do formiček na led nebo do formy na nanuky. Do pidi nanučků je lepší zapíchnout kousek brčka, líp se to pak drží. A nakonec necháme vše zmrznout v mrazáku.




Pokud vám zbyl rozmixovaný meloun s jogurtem, tak si jej nalijte do sklenice, přidejte kostky ledu a užijte si vynikající a osvěžující jogurtový nápoj. ;-)



Komentáře

  1. Škoda že na to narážím takhle v zimě, ale na léto je tohle super tip! Díky! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička haiku o lásce

Kreslím lebku

Václav Lucemburský - trubadúrská poezie