Vločky k snídani

Ovesné vločky a kaše z nich, to je pro mě asi rok každodenní snídaně. Začalo to asi během loňského jara, kdy jsem na sociálních sítích neustále narážela na vločky na všechny způsoby. Asi to byl trend, nebo co, ale zaujalo mě to. Přiznám se, že jsem vločkovou kaši nikdy moc nemusela, raději mám krupicovou kaši se skořicí. :-) Takže jsem zapátrala v hlubinách internetu a objevovala recepty na ovesnou snídani. Postupně jsem si oblíbila si snídani zdobit, abych to měla hezké. Neexistuje, že bych ráno vstala na poslední chvíli a něco do sebe naházela. Ne, ne, raději vstanu o deset minut dřív a udělám si v klidu snídani. Vločky si obvykle nechám přes noc napučet, takže to ráno jde rychle a mohu si užívat pohodu. Tady je pár variací, ale lze to udělat podle chuti a nálady...ovoce, ořechy, semínka... fantazii se meze nekladou.

Trochu dezertová varianta... Večer jsem si do skleničky nandala vrstvu jogurtu, nasypala vrstvu ovesných vloček, pak další vrstvu jogurtu a pokračovat podle potřeby. Navrch je tedy jogurt posypaný "Grankem" a celé to nechat do rána uležet v lednici. Ráno před podáváním navrch dávám nějaké ovoce, v tomhle případě borůvky.

Další varianta je nechat přes noc napučet vločky v mléce, ráno před podáváním přidat navrch jogurt a nahoru nakrájet nějaké ovoce. Já použila meruňky, ale třeba s jablkem to chutná též skvěle.

Do misky jsem si dala vločky s trochou mléka a v mikrovlnce na minutku ohřála, vznikla tak vlastně ovesná kaše. Hustotu kaše doladit mlékem, mám raději řidší. A navrch poskládat nějaké ovoce... borůvky, meruňky, jablka, švestky...

Někdy se prostě stane, že není čas si s tím vším pohrát. Přes noc jsem nechala napučet vločky. Ráno je smíchala s jogurtem a přidala kousky jablka s borůvkami.

Tady jsem z hlubin Instagramu vyštrachala podzimní variantu.
Přes noc jsem v misce nechala napučet vločky s mlékem, do kterých jsem zamýchala dýňové pyré (rozmixovaná dýně hokaido). Ráno jsem dala do sklenice vrstvu vloček, na to vrstvu jogurtu, pokračovala vrstvou jablečného pyré a navrch znovu vločky.

Já osobně si do vloček už cukr nepřidávám, protože sami vločky v sobě mají sacharidy a ovoce je též sladké, takže to stačí. Ale lze to dosladit pomocí javorového sirupu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kapka vody ve verších

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)

Tvořím náušnice