Vybombardování nového roku

Tak tu máme nový rok a s ním i oslavu Silvestra. Letos jsem byla v Klatovech a vše pozorovala z okna a balkonu. Whitee na kravál moc nereagoval, jen se mu líbilo, jak se blýskalo. Toddík byl hodně zvědavý, co se to v okně třpytí, tak jsem ho chvilku chovala a koukali jsme na ohňostroje z pokoje.

Jak bych vystihla tyhle bouřlivé oslavy? Bombardování, barevná záře nad městem nebo soutěž o co největší prásk.
Přiznám se, že těmhle bujarým oslavám nového roku příliš neholduji, raději jsem doma, popíjím sklenky sektu a pozoruji ten blázinec z okna. Ven by mě nedostal nikdo, v ulicích města je totiž hotová bojová zóna a já nehodlám uhýbat petardám.
Docela jsem zvědavá, kolik bude zase úrazů. Zrovna totiž tady před barákem si pár puberťáků udělalo ohňostroj a všechny ty rachejtle drželi v ruce. Před pár lety, když jsme vypouštěli ohňostroj taky, tak jsme to pozorovali hezky z bezpečné vzdálenosti a táta to dával do takových trubek (nebo co to bylo), hlavně to nikdy nedržel v ruce. Ale co, jsou to jejich prsty a pokud o ně chtějí přijít, tak mají možnost.
.
Naše rodina už pár let tyhle blbosti nedělá, radši utěšuje naše hafany, kteří ten kravál příliš dobře nesnášejí. Kolem je toho všude dost, tak proč přilívat olej do ohně?
Prostě mi přijde, jako by lidi pozbyly i ty poslední zbytky rozumu a závodí o největší ozáření oblohy. To se jim rozhodně povedlo, protože záře byla kolem celých Klatov a hlavně ten mrak kouře a smradu, co po tom zbyl. Lahůdka.
I když možná sestřelili mimozemšťany a oni havarovali. Třeba z toho ještě meziplanetární konflikt a Zemi bude vyhlášená válka a lidi budou na vesmírné lodi nepřátel odpalovat rachejtle.
.
Já jsem proti těmhle divokým a často neovladatelným oslavám, protože je to stejně k ničemu, jen se vyhazují peníze a ještě dojde k úrazu. Asi to vypadá, že jsem kazič zábavy, jenže každý blbec si může koupit plnou náruč rachejtlí a pak to odpalovat jako šílenec a ještě k tomu vožralej jak prase. Hlavně ty velké a tudíž nebezpečnější bych prodávala jen odpovědným osobám, prostě na ně zřídit něco jako zbrojní pas. Hned by byly ulice bezpečnější.
.
Je jedna hodina a oni ještě pořád blbnou a odpalují další a další petardy. Mě se tedy spát nechce, ale už by toho mohli nechat. Má se oslavovat o půlnoci a ne hodiny po ní. I když oni se ozývali rány už od pěti. Někdo se asi nemohl dočkat půlnoci, tak začal dřív.
.
Já jsem si udělala takový maličký truhlíkový ohňostroj a jak, přece z prskavek. :-)
 

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kreslím lebku

Kytička haiku o lásce

Kapka vody ve verších