52 doodles... 27. - 28. týden

Od začátku léta mám nějakou touhu víc tvořit, a tak kromě své výzvy #KreativniLeto jsem se rozhodla zapojit do projektu #52doodles2017, které pořádá Iris. Běží již od začátku roku, a jde o to, zaznamenávat si něco jako deník pomocí obrázků po týdnech. Půl roku je v tahu, a já se konečně rozhoupala k činu. Takže nebudu mít všech 52 týdnů, ale jen polovinu, tedy pokud mé nadšení vydrží až do konce roku.

     Začala jsem na začátku července a čmárám si obrázky už dva týdny. Nevím, jak často se dokopu sepsat takový shrnující článek, možná jednou za dva týdny, nebo jednou za měsíc. No, mé výtvory by se měly objevit i na mých účtech Twitteru a FB, takže je můžete sledovat i tam. Tady v článku se ovšem o zobrazených výjevech vždy více rozepíšu. A co se tu bude objevovat? Prostě nějaké události, které mě v týdnu potkaly, třeba pochutnání na zmrzlině, návštěva kina, přečtení hezké knihy, dobrá káva... prostě cokoliv. Jen, nepůjde jen o obrázky, ale občas i třeba o verše nebo úryvky z knih. Uvidím, co z toho vznikne. :-)


27. - 28. týden
     #KreativniLeto a #kniholeto, to jsou dvě výzvy, kterých se v létě účastním. První je moje, kde tvořím a pokouším se rozvíjet fantazii. Druhá je od Narcisky, kterou mám na knižním blogu Literární koutek „U fretko-kocoura“, kde každý den fotím nějaké knižní téma. I tady se pokouším dělat to kreativně, ale fotkám od Narcisky se vyrovnat nedokážu. Snad i snaha se cení.

     Skořicoví šneci, muffiny, bublanina, buchty, koláčky... I v létě se oddávám pečení a podle mizejícího jídla to snad dělám dobře. :-D

     Melounové osvěžení je základem letní pohody. Buď jím meloun přímo ukusováním, nebo si jej vypeckuji, dám kousky vychlazeného melounu do mixéru, přidám trochu studené vody, rozmixuji a chladivé osvěžení je na světě. Obávám se, že tento výjev by se mohl opakovat po celé léto, tak se pokusím ho nějak jinak ztvárnit.

     Okamžik veršování inspirovaným chutnou zmrzlinou, kterou v létě také moc ráda ochutnávám. Zatím u mě vede klasika čokoládová a také melounová nebo rybízová.
Zmrzlina v létě,
sním je obě,
točená či kopečková,
všechna jsou vítaná.

     Prší a prší. Občas je potřeba trocha vláhy z nebe, takže i v létě prší. Někdo to vítá, jiní nikoliv. Mě je to jedno, tedy pokud zrovna neleje a já v tom dešti nemusím cachtat domů. Nebo když mě čeká procházka s naším labradorem Kárem po dešti. No, sice se říká, že brouzdání v trávě je romantické, ale když máte od trávy promočené tenisky a kalhoty až po kolona, zebou vám prsty a prostě musíte jít dál, abyste udělali radost vašemu psovi, tak se ta romantika někam vytrácí.

     Bonsaj jako ilustrační obrázek ke knize Malý japonský krámek, kterou jsem přečetla. Je to oddychovka, ale moc hezká a dává také poučení, že abyste mohly najít svou lásku, tak si nejdřív vyjasněte, co vlastně chcete. Původně jsem si jí koupila, protože se odehrává v Paříži, ale vlastně tu jde o tradiční japonský styl života gejšy a samuraje. Jak překvapivé, že, když si přečtete název knihy. Ovšem příběh se četl hezky, celkem rychle a bylo to odpočinkové počtení. :-)
     Líbí se mi úryvek:
     „Duch má být čistý a myšlenka jasná pro vytvoření harmonie mezi hlavou a rukou, která drží štětec. Než budeš malovat dál: tvé srdce je čisté, Pamelo, neprodávej jej pod cenou. Nikdy je nedostaneš zpátky v původním stavu.“

     Viděla jsem duhu! Po delší době se u nás zase objevila, dokonce na tom samém místě, co jsem ji viděla minule. Možná už vím, kde by se mohl ukrývat ten hrnec zlata na konci duhy, ale ještě jsem ten konec nikdy nenašla. Jako dítě jsem ho hledala velmi aktivně, k nelibosti své rodiny, hlavně pokud jsem rozkopala záhony se zeleninou či celkově zahradu. No, poklad jsem nenašla a dnes už se jen kochám. Hledání zlata nechám jiným hledačům pokladů.

     Káva nesmí chybět! A to ani v létě. Když je chladno, pochutnám si na horkém latté, a pokud je horko, tak je ideální některý z druhů ledové kávy. :-)

     V neděli jsem dočetla Sen noci svatojánské a musím přiznat, že mě kniha velmi překvapila a moc se mi líbila. Měla jsem obavy, protože je to divadelní hra, navíc veršovaná, ale četlo se to velmi lehce. Snad nikoho nenaštvu, ale je to trochu praštěná komedie, ale také romance. Pokusila jsem se nakreslit oslí hlavu, ale osla to moc nepřipomíná. Kouzelná květina, která způsobí, že se člověk zamiluje do toho, koho spatří po probuzení jako prvního, i kdyby to měl být osel.
Oberon:
Milencem tvým ať je ten,
na kom ulpíš pohledem,
miluj se i s medvědem
nebo s rysem, nebo s kancem,
pardálem či jiným samcem,
s netvorem, co chlupatý
od hlavy je po paty,
za miláčka měj ho ty.
     Tak to je vše, co jsem za dva týdny nakreslila. Ale tohle zaznamenávání událostí se mi líbí a docela mě to chytlo. Rozhodně budu v projektu #52doodles2017 pokračovat a uvidím, co z toho nakonec vznikne. :-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička haiku o lásce

Kreslím lebku

Václav Lucemburský - trubadúrská poezie