Čtení (nejen) na léto

Na začátku roku jsem si v diáři připravila svou čtenářskou výzvu, která v sobě zahrnuje patnáct knih z klasiky a patnáct knih z beletrie. No, je půl roku fuč a já ze seznamu přečetla dokonce tři knihy. A tak se to v létě pokusím napravit.



     Nejde o to, že bych se na ty knihy netěšila. Některé mám i doma v knihovně a odtamtud se na mě smutně koukají už několik let, ale prostě nebyl čas, nebo na ně ještě nepřišla pravá chvíle. A to, že jsou napsány na mém seznamu četby, jim možná moc nepomůže, protože mám zlozvyk, že jakmile si stanovím „čtecí plán“, tak obvykle čtu všechny možné knihy okolo, jen ne ty ze seznamu. Je tedy otázkou, proč se vůbec namáhám a nějaký seznam četby si vůbec sestavuji. Možná by bylo nejlepší, kdybych prostě, až dočtu knihu, došla ke své knihovně a z police vzala první knihu, která mě zaujme. :-)

     Že jste se těšili na doporučení letní četby? Ale no tak, žádná kniha není jen pro některé roční období. Jistě, v horku, kdy mám snad zapařený i mozek, se asi těžko budu soustředit na Egypťana Sinuheta. Ale tak sáhnu po lehčí četbě. Záleží na náladě, chuti a potřebě knihomila ve mně.

Anna ze Zeleného domu - Lucy Maud Montgomery

Božská komedie - Dante Alighieri
Citadela - Antoine de Saint-Exupéry
Egypťan Sinuhet - Mika Waltari
Farma zvířat - George Orwell
Heidi, děvčátko z hor - Johanna Spyri
Jarní vody - Ivan Sergejevič Turgeněv
Jméno růže - Umberto Eco
Maryša - Vilém a Alois Mrštíkovi
Noc na Karlštejně - Jaroslav Vrchlický
Ohněm a mečem - Henryk Sienkiewicz
Orlando - Virginia Woolf
Revizor - Nikolaj Vasiljevič Gogol
R.U.R. - Karel Čapek
Utrpení mladého Werthera - Johann Wolfgang Goethe

Alchymista - Paulo Coelho

Bubáci pro všední den - Karel Michal
Dobrá znamení - Terry Pratchett a Neil Gaiman
Esence Asli - Vojtěch Skovajsa
Hastrman - Miloš Urban
Jemná lhostejnost světa - Peter Stamm
Kafka na pobřeží - Haruki Murakami
Knihkupectví na Bylinkovém náměstí - Eric De Kermel
Krajka - Shirley Conran
Muž, který sázel stromy - Jean Giono
Než vystydne káva - Tošikazu Kawaguči
Poslední půlšilink - William Somerset Maugham
Svět podle Garpa - John Irving
Věčná Ambra - Kathleen Winsor
Žízeň po životě - Irving Stone


     Tak jsem sama zvědavá, kolika knihami v seznamu se prokoušu a kolik jich do konce roku přečtu. Pokud to bude alespoň polovina, tak to bude zázrak, protože jsem dostala chuť se v létě vydat na dobrodružnou výpravu nejen Dvacet tisíc mil pod mořem, ale ještě dál :-D

Přeji krásné léto plné pohody a čtení.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kapka vody ve verších

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)

Tvořím náušnice