Jak jsem poprvé dlabala dýni

Se svojí (ne)šikovností jsem vydlabala svou první dýni! To chce vážně potlesk, protože jsem tak trochu předpokládala, že u toho přijdu o všechny prsty a ještě jí budu moct vyhodit. A ono se to docela povedlo. Sice není úplně dle mých představ, ale i snaha se cení. Na první pokus to není zase tak špatné.
     Sice je to docela malá dýně, jelikož jí mám na okno, ale nějaká ta obrovská by se tam vážně nevešla. Celá práce mi nakonec zabrala přibližně 45 minut, ale svinčík byl velký. Dala jsem si dýni na noviny, takže se to uklidilo rychle.


     Postupů na vydlabání dýně je na internetu mraky, ale napíšu v bodech, jak jsem dlabala, kdyby to někdo náhodou nevěděl. Kupodivu to není zase tak těžké, jak jsem předpokládala.
  • Nejdřív vyříznout víko, raději postupujte pomaleji, ať to nemáte příliš křivé jako já.
  • Pak pomocí lčíce a rukou vyndat semena a část dužiny. Dno musí být přibližně rovné, aby na něm stála svíčka. Tohle je asi nejhorší bod, prostě dlabejte a dlabejte, ruce si umyjete až poté. :-)
  • Navlhčeným nadříkem otřeme dýni a usušíme utěrkou.
  • Tužkou (nebo fixou) naznačíme obličej a ostrým nožem začneme vyřezávat. Pomalu a přesně, hlavně si dopředu promyslete, jak to ve výsledku má vypadat. Zvětšit otvor se dá snadno, ale zmenšit už asi těžko!
  • No a je hotovo, stačí dát dovnitř svíčku a rozstvít. Dle rady na netu jsem dovnitř vložila dvě hřbitovní svíčky s poklopem, pro větší bezpečnost.


 A tady je má upíří dýně!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kytička haiku o lásce

Kreslím lebku

Václav Lucemburský - trubadúrská poezie