Červen v haiku

Doháním resty a postupně tu budu ukazovat mou poezii, koláže, malůvky, a přibude také povídání o knihách. Tak tady jsou haiku z června 2019, kdy jsem celý měsíc poctivě psala jedno haiku každý den.


Strom se zelená
po louce si běhá pes
na kočku štěká.

Paprsek slunce
žehná začátku léta
horké dny jsou tu.

Příroda kvete
louku pohltí vedro
ani pes neštěká.

Slunce pálí dost
stín přináší úlevu
zmrzlinu si dám.

Poklidné ráno
rosa se třpytí v trávě
hned se vypaří.


Mraky na nebi
kapky deště zem zchladí
vláha potřebná.

List rychle píšu
dopis, ať je na cestě
do cíle letí.

Den je slunečný
za pokémony běhám
pot ze mě leje.

Knihu otvírám
moudrost a vtip stvoří úsměv
pohoda je hned.

Pondělí ráno
vstávání bývá kruté
ptáci zpívají.


Tužkou si čmárám
malůvka se objeví
nic nedává smysl.

Slunce má sílu
teplota stoupá rychle
led se rozpouští.

Godzilla zařve
monstra bojují na smrt
je tu nový král.

Vítr nese ticho
rozpálená krajina
i komár zmizel.

Pohoda a klid
procházím se přírodou
slunce mě pálí.



Hlava v kýblu
asi vyhodím vnitřnosti
vyčerpaně spím.

Prospím soudný den
oči se hned zavírají
nic mě nebaví.

Vyměním vodu
řasokoule zatančí
občas na mě mrkne.

Vyhřívá si hřbet
na slunci tiše přede
prospí hodiny.

Tvořím letní diář
samolepky jsou radost
prozáří mi den.


Mnohými kraji
cestuji na křídlech snů
vzpomínky hlídám.

Duše se ztrácí
horko vše živé pálí
ptáci už zmlkli.

Chleba zavoní
kůrka krásně zakřupe
moc ráda peču.

Jmeniny slavím
dárek je ve tmě kniha
nadešel Endgame.

Vlasy obarvím
červená barva vládne
hlídám hodiny.



Po městě chodím
nákupní horečku mám
tašky se plní.

Krásná příroda
vlak po kolejích drncá
šaty zavlají.

Domácí nanuk
přinese potěšení
krásně osvěží.

Chlazená voda
máta, citrón, tonic, led
úlevu nese.

Kino přináší
cestu do pravěkých dob
dětské vzpomínky.

Studená sprcha
tělu přináší svěžest
větrák zafučí.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)

Kreslím lebku

Kytička haiku o lásce