Jaká jsem?

Na HOGu jsem měla za úkol sepsat seznam mých kladů, takových pochval. Samochvála sice smrdí, ale někdy je potřeba najít na sobě nějaké klady. Při tom jsem zjistila, jaká vlastně jsem…


1) Jsem tvořivá!
Ráda tvořím a popouštím uzdu fantazii. Zkouším kreslit, kolážovat, básnit... Výsledek sice vždy nedopadne podle představ, ale nakonec to nevypadá nejhůř.

2) Ráda zkouším nové věci!
Tenhle bod souvisí s tím, že jsem tvořivá. Zatím nemám ustálený styl tvoření, ráda objevuji nové způsoby tvoření a zkouším je.

3) Jsem přátelská!
Sice jsem dosti uzavřená a chvíli mi trvá, než přijmu někoho cizího do svého okolí, ale pak už jsem velmi milá a přátelská.

4) Ráda dělám radost ostatním!
Pokud je někdo smutný, nebo se mu nedaří, tak se ho snažím potěšit malým dárkem, obvykle vlastnoručně vytvořeným. Tyhle drobnosti udělají největší radost.

5) Jsem obětavá!
Pro své blízké osoby se dokážu klidně obětovat a vždy jim přispěchám na pomoc, pokud jsou v nouzi.

6) Ráda vyslechnu problémy ostatních!
Občas si připadám jako vrba, které se může každý vypovídat ze svých starostí. Tiše vyslechnu, třeba přítele utěším nebo mu zkusím poradit. Někdy ani nemusím nic říkat, tomu dotyčnému stačí, že jej někdo vyslechl a cítí jeho společnost.

7) Jsem knihomil!
Protože knihy dokážou vždy zlepšit náladu a udělat radost. Ten, kdo má rád knihy, nemůže být špatný člověk. Láska ke knihám je jako světlo v životě.

8) Raduji se z maličkostí!
Před nějakým časem jsem konečně pochopila, že je důležité radovat se z každé maličkosti. Čím víc těchto drobností je, tím nakonec je větší radost.

9) Jsem kočkomil!
Někdo má rád psy a někdo kočky. Já mám ráda obojí, celkově mám ráda téměř všechny zvířata, ale kočky jsou mi nejmilejší.

10) Ráda chodím do přírody!
Procházky v přírodě mi vždy zlepší náladu. Pokaždé když mám chvilku volna, tak vyrazím alespoň na chvilku do přírody.

11) Jsem básník!
Asi je to ode mne troufalé se nazvat básníkem, ale cítím se tak. Často se mi snadněji vyjadřuje pomocí veršů, než dlouhých vět.

12) Ráda myslím ekologicky!
Nejsem žádný ekologický aktivista, ale osud naší planety mi není lhostejný, a tak používám plátěné tašky místo igelitek, šetřím s jídlem, nebo třeba používám přírodní kosmetiku. Zemi to asi nespasí, ale je to alespoň něco.

13) Jsem pořádná!
Mám ráda pořádek kolem sebe. Věci patří na své místo, ale nepřeháním to.

14) Ráda peču!
Láska prochází žaludkem a pečení je láska na celý život.

15) Jsem snílek!
Dětský věk mi je už trochu vzdálený, ale snažím si uchovávat schopnost snění a udržovat si fantazii, protože je to podle mě důležité. Není náhodou, že kniha Malý princ patří stále k mým nejoblíbenějším.

Sepsáno pod mým kouzelnickým jménem Cesmína Hardy jako úkol na Fortunaci.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)

Kreslím lebku

Kytička haiku o lásce