Zima v haiku

Zima i nás byla téměř beze sněhu, ale stejně mě přepadla vánoční nálada už koncem listopadu. Dárky jsem stihla koupit včas, dřív než začalo tradiční šílení okolo Vánoc. Z každé spadnuté vločky jsem měla radost. Je dobré se radovat z maličkostí. Moc jsem nebásnila, ale za to jsem si letos připravila jednoduché vánoční aranžmá.


Vánoční dárky
po obchodech nakoupím
slyším cinkat zvon.

Vládne šílenství
slevy létají vzduchem
koledy jim zní.

Zvonky zní nocí
radost hřeje na srdci
padá první sníh.

Černá noc objímá
čaj zahřeje na duši
nadějí svítá...

Zazní koledy
domovem voní cukroví
světem vládne mír.


Projíždím krajem
holá pole mizí v dáli
sníh vidět není.

Duše si zpívá
šálek horkého čaje
zahřeje srdce.

Zatančí ve tmě
světlo svíček objímá
dodá naději.

Poštovní paní
jede s větrem o závod
dopis letí k nám.

V tichu slyším křup
srdce se láme na půl
zahalí jej tma.

Utichne srdce
temnota zaplaví svět
slzy proudí ven.

Příroda je dar
zem dává sílu, život
volá naději.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kreslím lebku

Kytička haiku o lásce