Zojra z rodu Draků - 9. kapitola

Zojra z rodu Draků
9. kapitola - Otec

Zojra se otočila po zvuku a ztuhla. Zvuk totiž vycházel z rakve. Víko náhle spadlo na zem, jen to zadunělo. Vlad Bela Dracul vylezl z rakve a dívá se na Zojru. Ta se nezmohla na slovo. Vlad ukončil ticho slovy: "Kdo jsi? A proč mě rušíš v mém spánku?"
Zojra se vzpamatuje z šoku a promluvila: "Já jsem Zojra, tvá dcera."
Vlad byl překvapen. Čekal cokoliv, jen ne tohle. "Dcera? Já měl jen syna a ten je mrtev. Jak by to bylo možné?"
Zojra se pousmála: "Oni ti lhali. Rouena porodila dvojčata, mě a bratra. Já byla prvorozená, proto se má matka rozhodla, že musím pryč. Váš sluha Adam mě odnesl bojaru Karovovi a ten mě vychoval jako vlastní." Na Vlada to bylo příliš informací najednou, a tak se posadil. Zojra mu pak na jeho žádost povyprávěla svůj život. Zmínila se i o posledních událostech a problému s Abrahamem Van Helsingem.
Vlad se rozčílí: "To snad není možné, co si ti lidé dovolí. Ten Torak je obyčejný zrádce a proto musí zemřít. A ten lovec Helsing také. Udělala jsi na mě dojem, takový pokrok v boji proti Turkům. Jsem na tebe hrdý. Pomohu ti v boji proti tvým nepřátelům."
Zojra poděkovala, ale zároveň má otázku: "Něco mi ještě není tak úplně jasné. Jak to, že jsi nesmrtelný? Nikdo mi to nevysvětlil."
Vlad si povzdychl: "Po smrti mé Roueny jsem se vzepřel bohu. A když pak zemřel i můj syn, ztratil jsem poslední zbytky lidskosti. Bůh mě proklel k věčné nesmrtelnosti. Nemohu zemřít, protože mi nebe ani peklo nepřijme. A pak že ďábel přijme všechny. To prokletí přešlo i na tebe, jako mou jedinou a vlastně i právoplatnou dědičku. Proto i ty jsi nesmrtelná a nemůžeš zemřít. Navždy budeš procházet staletími. A přesto, Nesmrtelný smí být pouze jeden. Tenhle dodatek tak úplně nechápu ani já. Jeden z nás nejspíš musí zemřít. No uvidíme, co nám osud přinese."

Vlad o něco později navštívil Helsinga. Náhle se objevil u něho v pokoji a řekl: "Zdravím…"
Lovec démonů se vyděšení otočil: "Kdo…kdo jste?"
Vlad se jen pousmál: "Ty to opravdu nevíš?"
Helsing vykřikl: "Vlad Bela Dracul Narážeč. Ona tě probudila k životu." a pokřižuje se.
Vlad se opět zasměje: "Ano. Má dcera mě probudila, ale já jsem jen dřímal a čekal na vhodný okamžik návratu. Za to, že chceš zabít mou dceru, tě zabiju osobně."
Helsing hrdě odpoví: "Vskutku. Až se příště setkáme, jeden z nás zemře." Vlad pak mizí v okně.

Abraham Van Helsing si nazuje bačkory a utíká za Torakem. Ten ještě spí a diví se, kdo se na něj v noci dobývá. Helsing ho málem porazí ve dveřích, jak vběhne do pokoje. Ještě celý udýchaný povídá: "Máme tu další problém. Zojra probudila svého otce Vlada!"
Torak jen povídá: "Takže tu máme hned dva nesmrtelné a k tomu je jeden z nich upír. No, to je skvělé. A co budeme dělat?"
Helsing mu vážně odpoví: "Postavíme se jim. Co jiného nám zbývá. Vlada zabijeme a Zojra bude uvězněna navěky. Prokletý nesmrtelný může být jen jeden!"
Torak se ušklíbl: "No, zní to pěkně. Snad nám to vyjde."

POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ…  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kreslím lebku

Kytička haiku o lásce

Dopis z Bradavic (+ úvodní esej)